Zoerselaars stemmen mee op naam nieuw buurtpaviljoen

In het najaar wordt het buurtpaviljoen in de Achterstraat feestelijk geopend. Maar welke naam krijgt deze nieuwe infrastructuur? Daarvoor schakelde Zoersel de hulp van haar inwoners in. Alle Zoerselaars konden de voorbije periode voorstellen insturen via het online participatieplatform, denkmee.zoersel.be. Het bestuur maakte deze week de finale top vijf bekend. Inwoners krijgen nog tot 1 juni de tijd om op hun favoriete naam te stemmen.

Het nieuwe buurtpaviljoen in de Achterstraat geeft binnenkort aan zowel verenigingen, sporters als buurtbewoners extra ruimte om (buiten)activiteiten te organiseren. “We wilden investeren in sportgelegenheid in de openbare ruimte”, vertelt schepen voor sport, Olivier Rul. “Tijdens de coronaperiode was er vooral nood aan overdekte buitenruimtes. Dit buurtpaviljoen zal in combinatie met enkele beweegelementen en een streetworkout hierop een volledig antwoord bieden”, zegt Olivier.

In afwachting van de bouw en de daarbij horende opening, ging de gemeente alvast bij haar inwoners op zoek naar een naam voor de infrastructuur. De creativiteit van de Zoerselaars leverde maar liefst 98 naamvoorstellen op. “De afgelopen week hadden we dan ook de moeilijke taak om een top vijf te kiezen uit al deze mooie voorstellen”, zegt Katrien Schryvers, schepen voor communicatie en participatie, enthousiast. “We zijn dan ook enorm blij dat er zo enthousiast werd meegedacht!”.

stemmen maar

Inwoners kunnen van 22 april tot en met 1 juni 2024 via denkmee.zoersel.be meestemmen op hun favoriet uit het lijstje; ’t Afdak, het Dwergendak, het Klavierpaviljoen, de Loemmert of het Ooievaarsnest. De naam die het meeste unieke stemmen krijgt, wordt de naam van het paviljoen. “Zo wordt de naam er écht eentje van de Zoerselaars”, besluit Katrien.

De naam wordt bekendgemaakt op de officiële opening in het najaar. Een concrete datum hiervoor is er momenteel nog niet.

Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder