Mindervalide parkeerplaats aan Bpost-kantoor Zoersel

In januari 2023 verhuisde het Bpost-kantoor van de vertrouwde locatie aan de Kerkhoflei naar de Handelslei. Met de auto parkeren op deze locatie vormt soms een probleem, vooral voor mensen met een fysieke beperking. Daarom werd er nu vlakbij het kantoor een mindervalide parkeerplaats aangelegd.

“Dat het nieuwe Bpost kantoor erg centraal gelegen is, is absoluut een pluspunt”, vertelt schepen voor mobiliteit, Marc De Cordt. “Het is goed bereikbaar met de wagen, het openbaar vervoer en de fiets. Helaas is het aantal parkeerplaatsen in de directe omgeving beperkt. Zeker tijdens de piekmomenten waarop er wordt gewinkeld.”

Moeilijk bereikbaar voor mindervaliden

“Aan het Sint-Theunisplein zijn er voldoende parkeerplaatsen. Maar voor mensen met een fysieke beperking is die afstand naar het nieuwe postkantoor een hindernis”, zegt Katrien Schryvers, schepen voor gelijke kansen en integratie”. Als gemeente, waar we inclusiviteit hoog in het vaandel dragen, vinden we het dan ook belangrijk dat het lokale postkantoor voor iedereen bereikbaar en toegankelijk is.”, zegt de schepen.

De aanhouder wint

Van een aantal inwoners met een beperking kreeg het bestuur dan ook de vraag om voor het nieuwe postkantoor een extra parkeerplaats voor personen met een handicap aan te leggen. “Na overleg met enkele lokale handelaars deden we een voorstel aan AWV (Agentschap voor Wegen en Verkeer). Helaas zonder succes.”, zegt Marc. “Na lang aandringen en een aanpassing van het voorstel kregen we uiteindelijk groen licht!”, vertelt de schepen enthousiast.

De aanleg van de mindervalideparking is ondertussen klaar. Vanaf nu kunnen mensen met een fysieke beperking vlakbij het nieuwe postkantoor veilig parkeren.

Meest recente berichten

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder